Nieuwe CIM NRS bevestigt het groot bereik van de Roularta Local Media-titels

Print

Op 12 oktober werden de nieuwe CIM-printbereikcijfers gepubliceerd. Deze Week, vroeger De Streekkrant, is voor het eerst met de nieuwe titel, redactionele formule en verspreidingswijze in deze studie opgenomen. De Zondag bewijst opnieuw haar breed bereik. Steps blijft een impactvol lifestyle blad. KW, de nieuwskrant in  West-Vlaanderen,  biedt elke vrijdag een ruime dekking in de provincie.

Deze Week bereikt in zijn eerste CIM-meting maar liefst 2.048.478 unieke lezers, zo’n 36% van de Vlaamse bevolking. Interessant om weten: vrijwel driekwart van deze lezers zijn voornaamste verantwoordelijke voor aankopen (VVA)  binnen hun gezin!

Met een bereik van 1.533.004 unieke lezers, bevestigt De Zondag zijn sterke score uit de vorige meting. Deze titel wordt volledig via een pull-strategie verspreid en bereikt zo maar liefst 29% van alle Nederlandstalige VVA’s.

Het lifestyle maandblad Steps kan rekenen op 393.773 unieke lezers. Dat deze lezers een interessant doelpubliek vormen, blijkt ook uit de huidige CIM-meting. 80,1% van de lezers is VVA, ruim 37,2% beschikt over minstens een bachelordiploma en 52,8% van de lezers behoren tot sociale groepen 1-4.

Last but not least, KW (Krant van West-Vlaanderen) bereikt 313.770 unieke lezers, goed voor een dekking van 27,4% in de kustprovincie. Een opvallend gegeven is dat een enkele KW-editie gemiddeld door 4,8 personen gelezen wordt.

Benieuwd naar meer nieuwe cijfers? Neem gerust contact met ons op.

Bron: CIM NRS 2016-2017