Roularta Local Media neemt het online buurtplatform Postbuzz over

Gepost op 22/11/2018

Roularta Local Media koopt het online buurtplatform Postbuzz over. Het platform laat toe om (eigen) content hyperlokaal te ontsluiten en communities op een moderne manier te bereiken en te binden. Handelaars en retailers kunnen via de app hun commerciële boodschappen binnen een bepaalde straal gericht verspreiden. De volgende maanden investeert Roularta Local Media fors in de inhoudelijke opbouw en promotie van het platform.  Postbuzz wordt een speerpunt in haar digitale strategie voor de lokale markt. Dankzij deze aankoop komt de digitale groeistrategie van Roularta Local Media in een stroomversnelling.

Wat is Postbuzz?

Via de Postbuzz-app (verkrijgbaar voor iOS en Android) krijg je als gebruiker 'hyperlokale' informatie gebaseerd op je fysieke adres: van werken in je straat over promoties van plaatselijke handelaars tot babysitters die in de buurt wonen én beschikbaar zijn. De updates rollen automatisch binnen op je persoonlijk prikbord. De gebruiker kan aangeven van welke categorieën hij meer of minder updates wil ontvangen en kan berichten opslaan als 'Snipzz'.

Vandaag schotelt Postbuzz de gebruiker informatie voor in acht verschillende categorieën, waaronder evenementen, zoekertjes, gemeente info, immo en jobs. Om dit te bereiken werden vijftig lokale informatiebronnen gekoppeld. Ook alle reclamefolders van de winkels in de omgeving zijn consulteerbaar via Postbuzz. Deze gepersonaliseerde informatie op basis van locatie wordt ook via e-mail aangeboden.

Hyperlokaal staat centraal, van buur tot buur. Gebruikers kunnen zelf ook nieuwtjes, evenementen en zoekertjes publiceren. Zelfs persoonlijke boodschappen van buur tot buur zijn mogelijk.

Steden als Gent, Antwerpen en Hasselt gebruiken Postbuzz om hun bewoners te informeren over wijkactiviteiten en werken in hun straat. Politie en brandweer kunnen bewoners bij een noodsituatie gericht verwittigen.

De één op één berichtgeving en personalisatie maken het tot een krachtig marketinginstrument waarmee handelaars en de retail hun commerciële boodschappen hyperlokaal kunnen verspreiden. Naast haar printtitels met een hoog bereik (Deze Week, De Zondag en Steps) biedt Roularta Local Media met Postbuzz nu ook een sterk online getarget communicatiekanaal.

Postbuzz werd opgericht door Nick Decrock, Geert Van Boven en Koen Hoebeek. 

Het team creëerde samen met investeerders en early adopters de software, bouwde aan samenwerkingen en een eerste community van gebruikers.

Koen Hoebeek vervoegt het team van Roularta Local Media en zet verder zijn schouders onder de verdere uitbouw van de software.

Roularta Local Media, biedt print en online marketingoplossingen voor handelaars en retailklanten.

Inge Claerhout

Inge Claerhout

Luc Van Gestel

Luc Van Gestel

Media-adviseur

Luc werkt sinds 1998 bij Roularta. Hij is business developer voor Local Media en dit voor de nationale markt met als belangrijkste sectoren: automotive, food & beverage, services & elektro.

Hij woont alleen in Sint Job in het Goor en houdt ervan om in zijn vrije tijd te mountainbiken, te skiën en er met de motor op uit te trekken.

 

+32 (0)475 54 82 23luc.van.gestel@roularta.be
Monique Hoevenaars

Monique Hoevenaars

Media-adviseur gespecialiseerd in Recruitment

Monique Hoevenaers werkt al 27 jaar voor Roularta. Vooral de persoonlijke klantencontacten zorgen ervoor dat elke werkdag boeiend blijft. Het begeleiden van bedrijven adhv oplossingen op maat zorgt voor veel voldoening.

Daarnaast is Monique trotse mama van dochters Stefanie en Eline en nog trotsere oma van 3 kleinkindjes, waaronder een tweeling van 6.  Als ze niet aan het werk is, geniet Monique volop van reizen, fietsen, lekker eten en spendeert ze graag zoveel mogelijk tijd met haar kleinkinderen.

 

+32 (0)495 58 05 88monique.hoevenaars@roularta.be

zoek op onze website