3 goeie redenen om deze zomer in te zetten op inkoop

Print

Het aanbod panden te koop staat historisch laag. Daar zijn verschillende verklaringen voor, maar het goeie nieuws is: je kunt er iets aan doen. En best deze zomer nog!

Te weinig aanbod

Het aantal vastgoedmakelaars in ons land blijft maar stijgen. Volgens het laatste BIV-verslag staat de teller al op 10.950 erkende makelaars: een recordaantal, goed voor ongeveer 1 makelaar per 1.000 inwoners. En iedereen wil natuurlijk zijn deel van de koek …

Daarnaast is sinds corona ook de verkooprotatie enkele versnellingen hoger geschoten. En al mag die snelheid nu weer stilaan getemperd worden door de stijgende rente en prijzen, de vraag is nog steeds veel hoger dan het aanbod.

Ga - nu al - voor omnichannel aanwezigheid

Door de schaarste aan aanbod, gepaard met hogere kosten, kampen vastgoedmakelaars met een lager rendement. Gezien de nazomer voor een typische piek in vastgoedtransacties zorgt, bereid je je dus nu best al voor - iedereen weet dat je je dak moet repareren voordat het begint te regenen …

  • Vul je portefeuille aan met een flinke inkoopcampagne. Want geen inkoop, geen aanbod – en geen aanbod, geen verkoop.
  • Zorg nu al voor een top-of-mind positie bij kandidaat-(ver)kopers.

De traditionele v-borden met ‘te koop’ blijven zeer efficiënte reclame, en des te meer met een ‘verkocht’-sticker erop. Maar allereerst gaat daar natuurlijk een traject aan vooraf, want je hebt een mandaat nodig om je bord te mogen hangen. Bovendien heb je, gezien er tot wel 30% minder aanbod is, nu onvermijdelijk ook 30% minder visibiliteit in het straatbeeld. Zet dus in op omnichannel-aanwezigheid. Nu is hét moment.

Waarom deze zomer?

We geven je 3 goeie redenen:

  1. Leegloop wegens vakantie is allang achterhaald. Uit een onderzoek van Bpact blijkt dat 35% van de Belgen de volledige zomerperiode in eigen land zal doorbrengen, en nog eens 39% is pas in september van plan om op reis te gaan. Met andere woorden: in de hoogseizoensmaanden juli en augustus blijft driekwart van de Belgen gewoon in België.
  2. In de zomer heeft jouw doelpubliek meer tijd om over belangrijke beslissingen te praten met de partner / het gezin. Verhuisplannen zijn bij uitstek zo’n lifechanging moment.
  3. Lang niet alle media volgen deze tendens al, maar Roularta wel: onze titels verschijnen de hele zomer lang gewoon door. Er blijft dus wekelijks redactie verschijnen rond vastgoed, bouwen en investeren om ook in de zomerperiode onze lezers te blijven informeren en inspireren!

Media-oplossingen om je inkoop te verhogen

Bij Roularta Real Estate bieden we verschillende mediakanalen aan voor awareness- en inkoopcampagnes. Benieuwd? De vastgoed- en media-experten van Roularta Real Estate geven je graag vrijblijvend advies om een optimaal renderende campagne op te zetten. Stuur een mailtje naar roularta.real.estate@roularta.be of bel  +32 92 69 87 11.

Blog tags