Do's en don'ts bij advertorials

Print

Advertorials zijn een impactvolle manier om jouw verhaal tot bij een doelpubliek te brengen. Waar moet je zeker rekening houden? En wat moet je zeker vermijden? We lijsten voor jou de belangrijkste Do’s en Dont's op.

Do: 5 tips om een goeie advertorial te schrijven

  1. Creëer een nood: Spreek je lezer rechtstreeks aan door in te haken op het leven, de situatie, de problemen van je lezer. Zet je lezer centraal.
  2. Bied een oplossing: Vertel wat je product of dienst concreet oplevert. Hoe zal het leven van de gebruiker er anders uitzien met je product, dienst of aanbod?
  3. Uit het leven gegrepen: gebruik concrete voorbeelden of persoonlijke anekdotes.
  4. Onderbouwd: Illustreer je boodschap met cijfermateriaal of link het aan een recent onderzoek of nieuwsfeit.
  5. Informatief: Stel jezelf in de plaats van de lezers en bied zo pro-actief een antwoord op hun belangrijkste vragen

Please don't: wat je beter kunt vermijden

  • Je tekst te ingewikkeld maken door lange zinnen, vakjargon en overbodige stijlfiguren te gebruiken.
  • Je tekst aan één stuk door laten lopen zonder gebruik van alinea’s.
  • Je tekst te algemeen maken door je tot zoveel mogelijk mensen te richten. One size fits all? Niet in marketing: een te generieke insteek met ‘iedereen’ als doelpubliek bereikt maar zelden het gewenste effect.

(bron: Katleen Van Landschoot)

Blog tags