Cijfers en Tools

Print

MOOIE CIM-CIJFERS VOOR ROULARTA MEDIA GROUP 2020

In een markt die erg onder druk staat, kan Roularta Media Group een heel mooie CIM voorleggen. Dit geeft Roularta ons veel vertrouwen in de strategische koers die is ingezet met de magazinetitels.Vanuit mediaplannings-perspectief blijkt de paper + digital currency het best geschikt om de lezers van magazines in kaart te brengen. Een greep uit de resultaten:

  • De Zondag bevestigt zijn status als het grootste weekblad. Een echt bereikskanon met elke week bijna 1,5 miljoen lezers.
  • Het gratis lifestyleblad Steps NL gaat sterk vooruit met 13%.
  • Libelle Lekker/Femmes Délices zit voor de eerste keer in de studie en is meteen het  grootste betalende, nationale maandblad met meer dan 700.000 levensgenieters...
  • Het pakket van Le Vif/L’Express presteert uiterst goed: Le Vif/L’Express +9%, Le Vif Weekend +22%, Le Vif Focus +11%. Het Knack-pakket blijft stabiel.
  • Libelle stijgt +9%, Femmes d’Aujourd’hui zelfs +12%. Libelle en Femmes d’Aujourd’hui tellen samen maar liefst 1,2 miljoen lezers.
  • Trends/Trends-Tendances groeit verder met  +5% in zijn sterke business community.

Roularta legt zo mogelijk nog een beter rapport voor binnen Total Brand. De verdere digitalisering van de magazinetitels werpt duidelijk vruchten af.
Enkele opvallende resultaten voor Total Brand:

Lees hier het hele artikel.