Nationaal

Print

3 op 4 Belgen stelt een boodschappenlijstje op voor hun wekelijkse aankopen. Hoe ziet uw boodschappenlijstje eruit? Het wekelijkse boodschappenlijstje vooral bepaald wordt door wat er niet meer in huis is (90%). Daarnaast eindigen ook kortingen en promoties (67%) en ideetjes uit kranten, magazines en folders (43%) op het boodschappenlijstje.

Wist u dat … 

… 73% van de Belgen wel eens een nieuw product uitprobeert n.a.v. een promotie?

  • 1.381.299 VVA’s pluizen de Roularta Local Media-titels uit

… 60% van de Belgen regelmatig bonnen uitknipt uit kranten en magazines?

  • 301.541 trotse West-Vlamingen lezen wekelijks de Krant van West-Vlaanderen

… 47% van de Belgen omwille van een advertentie in gratis pers een verkooppunt hebben bezocht?

  • 282.093 fashionista’s ontdekken de beste adresjes in Steps

… 45% van de Belgen al eens een product hebben gekocht door het zien van een advertentie in gratis pers?

  • Wekelijks halen 1.413.476 gezinnen De Zondag in huis

Bron: Profacts Free Press Survey 2017, CIM NRS 2018-2019