Nationaal

Print

"Altijd op het juiste moment met Roularta Local Media"

Serendipiteit is het vinden van iets onverwachts en bruikbaars, terwijl de vinder op zoek was naar iets totaal anders.

Het bereik van Deze Week, De Zondag, Steps en Krant van West-Vlaanderen leent zich uitstekend om wat serendipiteit in het leven van hun lezers te brengen. Ruim 2,5 miljoen* lezers gebruiken onze media om zich te informeren over wat leeft in hun regio en om op de hoogte te blijven van wat hun omgeving te bieden heeft. Een blik op het koopgedrag van onze lezers leert ons dat zij doorheen het hele jaar openstaan voor onverwachte, maar welgekomen aanbiedingen. Een rake advertentie zal dus op elk moment een deel van onze lezers weten te beroeren, inspireren en zelfs overtuigen.

Uit de recentste BMM-studie** (Brand Media Monitor) blijkt namelijk dat 6% van de lezers van De Zondag op z’n minst 1 auto per jaar kopen en dat 48% 2 keer of vaker per jaar naar een touroperator stapt. 49% van de lezers gaf aan dat ze zeker 1 keer per maand naar een kledingwinkel gaan en nog eens 55% van de lezers blijkt 4 keer per jaar of vaker kookgerei te kopen.

Daarnaast wijst de studie ook uit dat lezers van Krant van West-Vlaanderen (KW) niet alleen met Valentijn naar een lingeriezaak trekken. 22% van de KW-lezers koopt namelijk minstens 4 keer per jaar lingerie. Ook als het gaat om hun tuin, wachten KW-lezers niet op de lente om nieuw tuingereedschap te kopen. 1 op 5 lezers koopt om de 3 maand of zelfs vaker nieuw tuingerief.

De BMM-studie bevestigt het uitgesproken lifestyleprofiel van de Stepslezers. 1 op 2 Stepslezers bezoekt zeker 1 keer per maand een deco- of meubelzaak. Ruim 56% gaat maandelijks naar een kledingwinkel. Daarnaast blijken Stepslezers ook wel eens van wat actievere uitstappen te houden: 1 op 5 lezers gaat meermaals per jaar naar een pretpark.

Deze Week is dé shoppingkrant van Vlaanderen, een stelling die ook wordt bevestigd door de BMM-studie: maar liefst 43% van de lezers gaat meerdere keren per week naar de supermarkt. Minder frequent, maar eveneens opvallend populair bij Deze Week-lezers, zijn doe-het-zelfzaken en touroperators. 1 op 3 lezers gaat minstens 4 keer per jaar naar een doe-het-zelfwinkel (tegenover slechts 1 op 5 voor de gemiddelde Vlaming) en 1 op 3 lezers springt zelfs maandelijks bij een touroperator binnen.

Meer weten over het aankoopgedrag van onze lezers? Interesse in een analyse van hoe uw merk scoort bij onze lezers? Aarzel niet om ons te contacteren!

Bronnen:
*CIM NRS 2017-2018 print + digital
**Kantar TNS Brand Media Monitor IX 2018, De Zondag, print + digital
**Kantar TNS Brand Media Monitor IX 2018, Krant van West-Vlaanderen, print + digital
**Kantar TNS Brand Media Monitor IX 2018, Steps, print + digital
**Kantar TNS Brand Media Monitor IX 2018, Deze Week, total brand

Opportuniteiten