De resultaten van de Brand Media Monitor 2016

Print

In april 2016 werd de 8e editie van de Brand Media Monitor gepubliceerd. De Brand Media Monitor vergelijkt het profiel van 4.860 respondenten (representatief voor de Belgische bevolking) met hun gebruik van diverse media en merken. Een tipje van de sluier voor onze regionale titels:

  • De Zondag is een pull medium, desondanks is 1 op de 6 Vlamingen een trouwe lezer van De Zondag.
  • Krant van West-Vlaanderen wordt vaak gelinkt aan een oudere doelgroep, maar uit de studie blijkt dat het lezerstotaal voor maar liefst 38% uit jongeren bestaat.
  • Een kwart van de lezers van het gratis lifestylemagazine Steps neigt er eerder naar impulsieve aankopen te doen.
  • 43% van de lezers van De Streekkrant, voorloper van Deze Week, zijn babyboomers (geboren vóór 1964). Babyboomers zijn een kapitaalkrachtige doelgroep.

Heeft u interesse in meer resultaten? Neem gerust contact met ons op.

Bron: Kantar TNS, Brand Media Monitor 2016