Roularta Local Media neemt het online buurtplatform Postbuzz over

Print

Roularta Local Media koopt het online buurtplatform Postbuzz over. Het platform laat toe om (eigen) content hyperlokaal te ontsluiten en communities op een moderne manier te bereiken en te binden. Handelaars en retailers kunnen via de app hun commerciële boodschappen binnen een bepaalde straal gericht verspreiden. De volgende maanden investeert Roularta Local Media fors in de inhoudelijke opbouw en promotie van het platform.  Postbuzz wordt een speerpunt in haar digitale strategie voor de lokale markt. Dankzij deze aankoop komt de digitale groeistrategie van Roularta Local Media in een stroomversnelling.

Wat is Postbuzz?

Via de Postbuzz-app (verkrijgbaar voor iOS en Android) krijg je als gebruiker 'hyperlokale' informatie gebaseerd op je fysieke adres: van werken in je straat over promoties van plaatselijke handelaars tot babysitters die in de buurt wonen én beschikbaar zijn. De updates rollen automatisch binnen op je persoonlijk prikbord. De gebruiker kan aangeven van welke categorieën hij meer of minder updates wil ontvangen en kan berichten opslaan als 'Snipzz'.

Vandaag schotelt Postbuzz de gebruiker informatie voor in acht verschillende categorieën, waaronder evenementen, zoekertjes, gemeente info, immo en jobs. Om dit te bereiken werden vijftig lokale informatiebronnen gekoppeld. Ook alle reclamefolders van de winkels in de omgeving zijn consulteerbaar via Postbuzz. Deze gepersonaliseerde informatie op basis van locatie wordt ook via e-mail aangeboden.

Hyperlokaal staat centraal, van buur tot buur. Gebruikers kunnen zelf ook nieuwtjes, evenementen en zoekertjes publiceren. Zelfs persoonlijke boodschappen van buur tot buur zijn mogelijk.

Steden als Gent, Antwerpen en Hasselt gebruiken Postbuzz om hun bewoners te informeren over wijkactiviteiten en werken in hun straat. Politie en brandweer kunnen bewoners bij een noodsituatie gericht verwittigen.

De één op één berichtgeving en personalisatie maken het tot een krachtig marketinginstrument waarmee handelaars en de retail hun commerciële boodschappen hyperlokaal kunnen verspreiden. Naast haar printtitels met een hoog bereik (Deze Week, De Zondag en Steps) biedt Roularta Local Media met Postbuzz nu ook een sterk online getarget communicatiekanaal.

Postbuzz werd opgericht door Nick Decrock, Geert Van Boven en Koen Hoebeek. 

Het team creëerde samen met investeerders en early adopters de software, bouwde aan samenwerkingen en een eerste community van gebruikers.

Koen Hoebeek vervoegt het team van Roularta Local Media en zet verder zijn schouders onder de verdere uitbouw van de software.

Roularta Local Media, biedt print en online marketingoplossingen voor handelaars en retailklanten.