Employer branding: hoe moet het?

Print

Vind je het ook zo moeilijk om de juiste, gemotiveerde werkkrachten te vinden voor je bedrijf? Dan wordt het misschien wel tijd om aan employer branding te doen!

Employer branding

Je hebt er misschien al van gehoord, of misschien niet, maar employer branding is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Bij employer branding investeer je in je bedrijfsimago zodat potentiële en gemotiveerde werknemers spontaan naar jouw bedrijf komen. Hierdoor behoud je ook veel meer je huidige werknemers omdat je actief inzet op hun werkbeleving. Win-win dus! Hoe doe je dat nu precies?

LinkedIn

Het eerste waar je rekening mee moet houden, is dat je aanwezig moet zijn op de juiste momenten en zeker op de juiste kanalen! LinkedIn is een ideale start. Op LinkedIn bereik je immers heel wat potentiële werknemers die in-market zijn, maar ook potentiële werknemers die niet meteen op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. Employer branding is wel ruimer dan enkel dit kanaal. Elk bedrijf op LinkedIn is immers bezig met hun imago en gebruikers van dit kanaal houden hier ook rekening mee. Ze nemen alles met een korreltje zout en er kan moeheid optreden tegen dergelijke berichten.

Omnichannel

De beste strategie is omnichannel, dus zorg dat je zeker ook aanwezig bent op andere kanalen: in tijdschriften of kranten, in het straatbeeld, met video of op sociale media! Daar vind je immers mensen van alle leeftijden en je bereikt de mensen in een andere context. Pas ook zeker je boodschap aan aan het kanaal. Het is immers niet de bedoeling dat je campagne als storend wordt ervaren.

Native advertising

Probeer om je boodschap niet altijd alleen vanuit je eigen bedrijfspagina te verspreiden. Vraag je werknemers bijvoorbeeld om je berichten te delen of bekijk eens de mogelijkheden om aan native advertising te doen. Native advertising zorgt er door middel van storytelling voor dat je boodschap past binnen het concept. Zo passeer je in het nieuwsoverzicht zonder meteen als reclame bestempeld te worden.

Een leuke manier om op deze manier lokale mensen te bereiken is door te adverteren op regiotalent.be. Klik op de link en ontdek onze splinternieuwe website!

Meer weten over regiotalent.be?
Contacteer ons per email op hallo@regiotalent.be.