Wanneer is een online advertentiecampagne succesvol?

Print

Meten is weten. Om te besluiten of een campagne succesvol was, kijk je al snel naar het aantal clicks dat de banner opleverde. Maar dat is slechts een deel van het verhaal.

Call-to-action

In functie van het effect dat je met je campagne wil bereiken, ga je de websitebezoeker al dan niet aansporen tot directe actie. Beoog je bijvoorbeeld meer verkeer naar je website, verkoop op een promo, inschrijvingen voor een event …? Dan is een krachtige, opvallende call-to-action onontbeerlijk.

Clicks: directe actie

Het aantal clicks op je advertentie hangt nauw samen met je call-to-action. De click rate is dus vooral een indicatie van het kortetermijneffect van je campagne. Maar opgelet: dit cijfer zegt niet alles. De loutere vertoning van je advertentie werpt namelijk ook op lange termijn vruchten af.

Een voorbeeld. Klik jij op een advertentie over salons als jouw zetel nog perfect in orde is? Waarschijnlijk niet. Maar beeld je in dat je in de toekomst wél een nieuwe zetel zou willen. Wedden dat er je meteen enkele namen van meubelzaken te binnen schieten? Ongetwijfeld heb je eerder al advertenties van die meubelzaken zien passeren. Zeker voor de zaak die ‘top of mind’ is, zullen er wel meerdere prikkels geweest zijn. Regelmatig ‘gezien worden’ is dus ook van groot belang voor jouw business.

Online advertenties moeten aansporen en tegelijk sporen achterlaten.

- Kris Van Peteghem, Project Coördinator

Mik met je advertentie dus niet enkel op mensen met directe noden. Je hebt er alle baat bij dat jouw advertentie ook blijft hangen bij mensen die pas in de toekomst op jou beroep zouden doen. Door op verschillende kanalen op verschillende tijdstippen indruk te maken sluit je als het ware een levensverzekering voor succesvolle business in de toekomst. Net daarom biedt Roularta de oplossing ‘Local Display Advertising’ aan.

Impressies: gegarandeerde weergaves

Impressies zijn het unieke aantal weergaves van jouw advertentie. Laat je jouw online bannercampagne verschijnen op het Roularta-netwerk, dan betaal je op basis van impressies en word je dus gegarandeerd zo vaak gezien als je zelf wenst.

Voorspeld succes dankzij AI

Het uiteindelijke effect van je online campagne merk je normaal pas na afloop van je campagne. Maar wist je dat het ontwerpteam van Roularta gebruik maakt van wetenschappelijke voorspellingen om jouw advertenties zo effectief mogelijk op te maken? Lees meer over deze AI-toepassing in deze blogpost.

Data driven design brengt onze advertentieontwerpen naar the next level.

- Thijs Naeyaert, Commercieel Directeur

Sterkere ontwerpen leiden tot meer clicks. Tegelijk versterkt data driven design ook de langetermijneffecten van Local Display Advertising (waarbij jouw bannercampagne in een run-of-network verschijnt op drukbezochte nieuwssites als Knack, Libelle, Feeling, Trends, Flair, …) Zo maximaliseert Roularta het succes van jouw online advertentiecampagne.

Vraag meer info of een vrijblijvende offerte

Blog tags