Zo maximaliseert AI het succes van online banners

Print

Samen met Attention Insight zochten we uit hoe online advertenties maximaal effect kunnen hebben. Antwoord: door het ontwerp te optimaliseren met behulp van artificiële intelligentie (AI). Zo maximaliseren we al vóór verschijning het succes van jouw campagne! 

Heatmaps voorspellen de aandacht

Door een heatmap op een advertentie-ontwerp te plaatsen kunnen we al vóór verschijning voorspellen welke elementen de aandacht zullen trekken. Elementen die op de overlay een warme kleur krijgen, zoals rood of oranje, zullen het meeste aandacht trekken. Zones met een gele, groene of blauwe overlay zullen stelselmatig minder aandacht krijgen. 

Deze voorspellingen zijn meer dan 90% zeker en bouwen voort op een Artificial Intelligence (AI)-algoritme dat resulteerde uit 30.800 eyetracking studies van het Massachusetts Institute of Technology.

Data driven design werpt vruchten af

Bij het opmaken van je advertentie baseren onze ontwerpers zich op ‘best practice’-modellen. In functie van het doel van je campagne gaan ze met het beschikbare fotomateriaal, de tekst en de call-to-action aan de slag om een advertentie te ontwerpen die maximaal z’n effect bereikt. Uiteraard geheel conform jouw huisstijl!

Onderstaande heatmaps bewijzen dat je het best zo eenvoudig mogelijk houdt.  De randinformatie (zoals een reeks merknamen en adresgegevens) op de bovenste banner leidt de aandacht af van de eigenlijke call-to-action. De onderste banner is opgemaakt volgens ons data driven design en stuurt de aandacht rechtstreeks naar de call to action. Zo is er dus meer kans op een click.

 

>> Lees ook: Wanneer is een online advertentiecampagne succesvol?

Interesse of meer info?