Alles over de Vlaming en zijn duurzaam winkelgedrag

Dé marktwijzer van 2025 voor professionals

Marktwijzer voor professionals

Hoe duurzaam is de Vlaamse consument écht? Wat betekent lokaal kopen in 2025? En hoe verhouden online shoppen en duurzame keuzes zich tot elkaar?

De gloednieuwe marktwijzer “Alles over de Vlaming en zijn duurzaam winkelgedrag” geeft je de antwoorden. We baseren ons op een survey bij 1.447 Vlamingen en koppelen de resultaten aan de visie van drie experten:

  • Liederik Cordonni, coördinator detailhandel bij KERNpunt (initiatiefnemer van Ik koop lokaal)
  • Roel Gevaers, professor transporteconomie aan de Universiteit Antwerpen
  • Kris Michiels, adviseur bij VLAM

Met deze inzichten krijg je een helder beeld van wat consumenten motiveert (en tegenhoudt) om duurzaam en lokaal te winkelen, welke rol prijs speelt, en hoe online en offline winkelgedrag zich verstrengelen.

Vraag nu jouw gratis Marktwijzer aan

De Marktwijzer Duurzaam Winkelgedrag 2025 is dé gids voor professionals die hun klanten en doelgroepen écht willen doorgronden. Ontdek hoe prijsgevoelig de Vlaming is, welke rol de korte keten speelt, waarom hybride shoppen de norm is en hoe consumenten zichzelf beoordelen op duurzaamheid.

Download vandaag nog je gratis exemplaar en maak impact met communicatie die aansluit bij de waarden en gewoontes van jouw doelgroep.

zoek op onze website