Blog

Het einde van third party cookiesHet einde van third party cookies

Het einde van third-party cookies

In januari 2020 kondigde Google aan dat Chrome, hun eigen webbrowser, niet langer third-party cookies ging ondersteunen. De deadline was eerst 2022, maar is (gelukkig) al verschoven naar midden 2024. Dat nieuws sloeg in als een bom. Even leek het alsof de wereld zou vergaan. Maar zal het wel zo’n vaart lopen? En hoe kun je jouw bedrijf al voorbereiden op wat komt?

Lees verder
employer branding videoproductieemployer branding videoproductie

5 tips voor een uitstekende employer branding video

Investeren in je bedrijfsimago, zodat potentiële en gemotiveerde kandidaten spontaan naar jouw bedrijf komen? En veel meer huidige werknemers behouden omdat je actief inzet op hun werkbeleving? Employer branding video's bieden je de oplossing. Wist je dat Roularta professionele videografen in huis heeft?

Lees verder
4 tips om technische profielen aan te trekken4 tips om technische profielen aan te trekken

4 tips om technische profielen aan te trekken

Het tekort aan technische profielen blijft stijgen in de maakbedrijven en er wordt een nog groter tekort verwacht in de elektrotechniek en in de industriële automatisering. Wat maakt dat potentiële werknemers alsnog afhaken in het rekruterings- of zelfs sollicitatieproces? En hoe zorg je er als werkgever nu voor om juist meer mensen aan te trekken tot de technische sector?

Lees verder
Wat verwacht Gen Z van een werkgever?Wat verwacht Gen Z van een werkgever?

Wat verwacht Gen Z van een werkgever?

Je bent jong en je wilt wat – zo ook Gen Z. Maar wat willen ze dan? Wat zoeken zij precies bij hun (toekomstige) werkgever? Nu het einde van de zomervakantie nadert en een nieuwe lading afgestudeerden klaar is om de arbeidsmarkt te betreden, haal je als werkgever maar beter het onderste uit de kan. We geven je 6 inzichten om in jouw employer branding-campagne te verwerken!

Lees verder
7 tips voor geweldig goede pandfoto’s die doen doorklikken7 tips voor geweldig goede pandfoto’s die doen doorklikken

7 tips voor geweldig goede pandfoto’s die doen doorklikken

Als een beeld meer zegt dan 1.000 woorden, dan spreken foto’s van huizen boekdelen. Dagelijks worden immers tienduizenden panden getoond in de resultatenlijst op Immovlan.be, en gemiddeld klikt 5% door op een pand. Eruit springen is dus de boodschap. Met deze 7 tips zorg je ervoor dat op jóuw pand geklikt wordt

Lees verder
Do's en don'ts bij advertorialsDo's en don'ts bij advertorials

Do's en don'ts bij advertorials

Advertorials zijn een impactvolle manier om jouw verhaal tot bij een doelpubliek te brengen. Maar hoe begin je eraan? We geven je enkele best practices, gevolgd door de 7 belangrijkste Do’s en Dont's.

Lees verder
Het dubbele effect van storytellingHet dubbele effect van storytelling

Het dubbele effect van storytelling

Storytelling is een krachtige manier om jouw bedrijf, aanbod en waarden kenbaar te maken. Je onderscheid jezelf van anderen, want niemand kan hetzelfde verhaal hebben als jij. Bovendien maak je meteen dubbele impact: bij potentiële klanten én bij potentiële werknemers.

Lees verder
Tips voor doeltreffende digital signage contentTips voor doeltreffende digital signage content

Tips voor doeltreffende digital signage content

Hoe zorg je ervoor dat jouw schermboodschap opvalt én het gewenste effect bereikt? Lees onze concrete tips voor maximale impact van jouw digital signage campagne!

Lees verder
3 goeie redenen om deze zomer in te zetten op inkoop3 goeie redenen om deze zomer in te zetten op inkoop

3 goeie redenen om deze zomer in te zetten op inkoop

Het aanbod aan panden te koop staat historisch laag. Daar zijn verschillende verklaringen voor, maar het goeie nieuws is: je kunt er iets aan doen. En best deze zomer nog!

Lees verder
Zo gebruik je QR-codes in je printcampagneZo gebruik je QR-codes in je printcampagne

Zo gebruik je QR-codes in je printcampagne

QR-codes zijn sinds corona niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Ook in de publiciteit spelen ze een belangrijke rol: ze zorgen voor directe traffic naar je landingspagina. Maar zijn ze wel altijd nodig in advertenties? En indien wel: hoe begin je eraan? We gidsen je er doorheen in 5 eenvoudige stappen!

Lees verder
Hoe zoeken kandidaat-huurders/-kopers een nieuwe woning?Hoe zoeken kandidaat-huurders/-kopers een nieuwe woning?

Hoe zoeken kandidaat-huurders/-kopers een nieuwe woning?

Hoe gaan kandidaat-huurders en kandidaat-kopers op zoek naar hun nieuwe thuis? En hoe informeren investeerders zich bij de zoektocht naar een tweede pand? Met andere woorden: op welke kanalen moet jij als vastgoedspecialist prominent aanwezig zijn?

 

Lees verder
Hoe overtuig je als werkgever in een schaarse arbeidsmarkt?Hoe overtuig je als werkgever in een schaarse arbeidsmarkt?

Hoe overtuig je als werkgever in een schaarse arbeidsmarkt?

Uit een bevraging van Roularta bij 782 Vlaamse respondenten kwamen enkele interessante inzichten naar boven. Zo bleek slechts 9% actief op zoek te zijn naar een nieuwe job, en stellen (zowel actief als latent) werkzoekenden meerdere cruciale voorwaarden om voor een bedrijf te willen kiezen.

Lees verder
Wanneer is een online advertentiecampagne succesvol?Wanneer is een online advertentiecampagne succesvol?

Wanneer is een online advertentiecampagne succesvol?

Meten is weten. Om te besluiten of een campagne succesvol was, kijk je al snel naar het aantal clicks dat de banner opleverde. Maar dat is slechts een deel van het verhaal.

Lees verder
Project Management Basics Project Management Basics

Project Management Basics

Maandagmorgen. Tijdens het weekend heb je een overdosis inspiratie gekregen en heb je beslist om enkele van deze nieuwe ideeën verder uit te werken en te concretiseren. Een handig projectplan opstellen betekent dan een hele tijdswinst. Maar waar begin je? Geen paniek!

Lees verder
Employer branding: hoe moet het?Employer branding: hoe moet het?

Employer branding: hoe moet het?

Heb je moeite om de juiste profielen te vinden voor jouw bedrijf? Met employer branding investeer je in je bedrijfsimago en komen potentiële en gemotiveerde kandidaten spontaan bij jou aankloppen. Door zo actief in te zetten op werkbeleving houd je bovendien ook je huidige medewerkers tevreden. Win-win!

Lees verder
7 tips om Native Ads te schrijven7 tips om Native Ads te schrijven

7 tips om Native Ads te schrijven

Een 'native advertisement' wordt door consumenten gelezen als een echt nieuwsartikel en voelt niet aan als geadverteerde content. Deze manier van adverteren blijkt heel effectief: studies tonen een positief effect op merkimago, productbekendheid, aankoopintentie en merkwaardering. Denk je zelf aan 'native advertising'? We helpen je graag op weg met 7 handige tips!

Lees verder
Maak je marketingplan in 10 stappenMaak je marketingplan in 10 stappen

Maak je marketingplan in 10 stappen

Iedereen weet dat je een business plan nodig hebt om van je zaak een succes te maken. Maar ook een marketingplan mag zeker niet ontbreken! Dankzij een marketingplan trek je nieuwe klanten aan (Attraction), doe je jouw klanten groeien (Development) en houd je je bestaande klanten aan jouw zaak of merk gebonden (Retention).

Lees verder
7 tips om Native Marketing aan te pakken7 tips om Native Marketing aan te pakken

7 tips om Native Marketing aan te pakken

Wist je dat maar liefst 90% van onze dagelijkse beslissingen wordt beïnvloed door emoties? Zo blijkt uit een studie van Nobelprijswinnaar Khaneran. Wil je reclame maken voor je zaak, laat dan dus zeker je 'buikgevoel' spreken.

Lees verder
3 Pittige Zomer Marketing-strategieën die werken3 Pittige Zomer Marketing-strategieën die werken

3 Pittige Zomer Marketing-strategieën die werken

De zomer zorgt voor een positieve ‘vibe’. Maar hoe pak je het beste aan om met een pittige zomercampagne je klanten aan te spreken? Zeker nu voor het tweede jaar op rij veel Vlamingen ervoor zullen kiezen om thuis te blijven tijdens de vakantie, is het zeker de moeite waarde om te investeren in een pittig zomer-marketingaanpak.

Lees verder
Waar zijn je klanten vandaag naar op zoek?Waar zijn je klanten vandaag naar op zoek?

Waar zijn je klanten vandaag naar op zoek?

Elke dag wordt de concurrentie harder. Overleven én groeien is vandaag een stevige uitdaging. Je slaagt er alleen in als je exact weet waar je de beste in bent. En exact weet waarom je klanten precies bij jou kopen. 

Lees verder

zoek op onze website