Adverteren in De Zondag

Ontdek de kracht van zondagochtend

De Zondag is het grootste weekblad van Vlaanderen. Wekelijks wordt de gratis krant De Zondag verdeeld over 3.800 distributiepunten (bakkers en supermarkten) en gelezen door meer dan 1,3 miljoen lezers.

Door te adverteren in De Zondag bereik je consumenten op een uniek moment: 's zondags. Het is vrijwel de enige dag in de week waarop men écht de tijd neemt om zich te laten inspireren, en waarop andere media-invloeden beperkt zijn.

Download de brochure

Gericht adverteren met De Zondag

Gezien De Zondag in 16 regionale edities verschijnt en de redactie regelmatig op een specifiek thema focust, kun je als adverteerder heel gericht jouw doelpubliek aanspreken. Ook de gevarieerde rubrieken en verschillende advertorialformules zijn handige kapstokken voor specifieke commerciële boodschappen. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om je campagne gewoon helemaal zelf inhoudelijk in te kleuren.

Raadpleeg de planning

persoonlijk media-advies

Laat je begeleiden door experten

Indien je dat wenst, staat ons expertenteam je graag bij met raad & daad. Onze grafische ontwerpers kunnen zich ontfermen over de vormgeving van je advertentie, onze redactie zorgt voor een on-point advertorial en onze media-adviseurs helpen je bij het bepalen van de optimale mediacampagne.

Neem contact op

Bereik: wie leest De Zondag?

Distributie

De Zondag is het grootste weekblad van Vlaanderen. De gratis krant wordt wekelijks verdeeld over meer dan 3.800 verdeelpunten (bakkers, supermarkten en andere handelszaken die op zondag open zijn) en verschijnt steeds in 16 regionale edities.

Bekijk regiokaart

Je kunt adverteren in één of meerdere regionale edities van De Zondag. Richt je je pijlen op gans Vlaanderen, dan kun je kiezen voor de adverteerformule Package Vlaanderen. Zie je het nog grootser en wil je visibiliteit in gans België? Met de formule Full Sunday bereik je bovenop de lezers van De Zondag ook nog eens de lezers van onze Waalse tegenhanger 7Dimanche: samen goed voor meer dan 1,8 miljoen lezers!

Daarnaast is De Zondag ook online aanwezig: er verschijnt voortdurend content op de website www.zondag.be en op de sociale mediakanalen FacebookInstagram en Twitter, en wekelijks krijgen 85.000 subscribers een e-nieuwsbrief in de mailbox.

Lezerspubliek

De Zondag wordt wekelijks door meer dan 1,3 miljoen Vlamingen gelezen; goed voor gemiddeld 82.375 lezers per regio. Maar wie zijn die lezers dan?

  • 3 op 4 (73%) is verantwoordelijke voor de aankopen binnen het gezin (VVA).
  • 1 op 2 (49%) behoort tot sociale groepen 1-4 en is dus eerder welgesteld.
  • De typische De Zondag-lezer is tussen 35-54 jaar en heeft een gezin met inwonende kinderen. Hij/zij beschouwt de zondagochtend als een me-time moment (ontbijt + krant) en heeft de gewoonte om elke zondag naar de bakker of supermarkt te gaan.

Download infographic

Download lezersprofiel

Tarieven: hoeveel kost adverteren in De Zondag?

In de brochure vind je alle tarieven voor algemene marketing-advertenties (zowel print als digitaal). Wil je adverteren in de specifieke rubrieken 'Jobs' (om te rekruteren) of 'Immo' (met je vastgoedaanbod), neem dan contact op met onze HR-experten of vastgoed-experten.

Bekijk brochure

Deadlines: wanneer je advertentie aanleveren?

Deadlines printcampagne in de krant:

  • Reservatie: dinsdag voor verschijning
  • Met proef: woensdag voor verschijning (12 uur)
  • Drukklaar materiaal: donderdag voor verschijning (12 uur)

Deadlines online campagne op www.dezondag.be of in de nieuwsbrief:

  • Met proef: woensdag voor verschijning
  • Afgewerkt materiaal: donderdag voor verschijning

Technische specificaties: hoe groot mag je advertentie zijn?

Bekijk technische fiche

Woonboulevard

Sabine Puynebrouck, HR & Marketing

Roularta Local Media heeft hoogwaardig aanbod waarmee je moeiteloos je lokale doelgroep kunt bereiken. We slagen er samen met onze media-adviseur telkens opnieuw in om een kwalitatief mediaplan samen te stellen.

X²O

Aagje Flement, Media en Retail Marketeer

Roularta is voor ons de perfecte partner voor regionale campagnes. De Zondag en Mijn Stad TV zijn dé kanalen om onze campagne aan de juiste doelgroep te tonen.
 

V-Sign

Ann Vancanneyt, zaakvoerder

Er kwam heel veel reactie op onze uitneembare katern in De Zondag.

Slank & Fit

Tim Torfs, zaakvoerder

We zijn nu een goed half jaar met deze 360° campagnes bezig en zetten ons schrap voor een druk najaar! Met dank aan het ganse team van Roularta Local Media!

J. Van den Bergh

Marleen Van den Bergh

Succesvolle samenwerking & mediacampagne. Duidelijke afspraken en snelle feedback. En topresultaat: na 1ste verschijning kwamen al mensen in de zaak die de Krant-in-Krant in De Zondag hadden gezien.

30CC Leuven

Robrecht Penders, Communicatie & PR

Dankzij De Zondag & Mijn Stad TV Leuven bereiken we zowel zij die specifiek op zoek zijn naar een optreden of festival, als degenen die voor de eerste maal kennismaken met ons cultuurcentrum.

De Laet Slagerij

Lode Hendrickx, zaakvoerder

Wij zijn zeer tevreden over de resultaten van onze advertenties! Dankzij De Zondag creëerden we allemaal extra bubbels buiten ons afzetgebied die steeds verder groeien.

Manus Bakkerij

Emelie Janssens, zaakvoerder

We merken dat de lezers van De Zondag naadloos aansluiten bij ons publiek. Onze advertenties worden altijd gezien en we krijgen veel positieve reacties van zowel trouwe als nieuwe klanten.

DEBA

Joachim Van Durme

Succesvolle laatste klantendag na matige opkomst in het begin. De Zondag bewijst dat print nog steeds goed werkt!

Palingfestival

Kris Vernimmen

Naast de Krant in Krant is er ook een advertentiecampagne geweest in De Zondag in combinatie met Mijn Stad TV én een nationaal artikel. Hier zijn we heel succesvol bijgestaan door het Roularta Local Media-team.

Kletz

Nele Verbeke, Marketing

We wisten niet wat te verwachten, maar onze eerste demodag was een groot succes. Een mooie opkomst nieuwsgierigen waaronder ook potentiële klanten. De Zondag werkt écht!

Vragen? Vul het contactformulier in:

zoek op onze website