Mijn Stad TV

Jouw boodschap op beeldschermen in handelszaken

Mijn Stad TV is een vorm van digital signage (beeldschermcommunicatie). In drukbezochte handelszaken in en rond de stad spelen de beeldschermen van Mijn Stad TV gevarieerde, boeiende, dynamische content af die de aandacht van winkel- en horecabezoekers trekt. Als adverteerder kies je zelf op welk(e) stadsnetwerk(en) je verschijnt.

Download infofiche

Inspireer op 'the magic moment'

Met schermcommunicatie via Mijn Stad TV bereik je winkel- en horecabezoekers op een uniek moment: terwijl ze aanschuiven in de rij of aan de toonbank. In plaats van met de vingers te draaien of nog maar eens door de newsfeed op de smartphone te scrollen, vestigen wachtende klanten de aandacht op jouw beeldschermadvertentie. Het Mijn Stad TV-scherm hangt namelijk op een duidelijk zichtbare plaats en de dynamische content springt meteen in het oog.

Typische locaties met een Mijn Stad TV-scherm zijn bakkers, slagers, broodjeszaken, frituren, supermarkten, dagbladhandels, tankstations, drankenhandels, ... Elke handelszaak voldoet aan een specifiek minimumaantal klantenbezoeken per week.

Mijn Stad TV in Junalicious, Tielt

Hoe werkt het?

Je advertentie wordt in lusvorm op de beeldschermen afgespeeld en meer dan 20 keer per uur getoond gedurende telkens 7 seconden. Er is steeds afwisseling met andere boodschappen in de playlist:

  • nieuws en inspiratie van de schermlocatie zelf (zoals nieuwe producten of promoties)
  • actualiteit (zoals het weerbericht)
  • toffe 'attention grabbers' om de aandacht van de bezoeker te trekken
  • andere commerciële boodschappen (in totaal 50% van de zendtijd)

    Bekijk een voorbeeld van een playlist

    Bereik: hoeveel en waar wordt jouw advertentie gezien?

    Het bereik van je advertentie hangt af van op welk(e) stadsnetwerk(en) je adverteert. Één stad heeft ofwel 10 ofwel 20 deelnemende handelszaken, en dus 10 of 20 schermen, afhankelijk van de stad. In steden met 10 beeldschermen tellen de 10 handelszaken samen gemiddeld 12.500 klantenbezoeken per week. In steden met 20 beeldschermen tellen de 20 handelszaken samen gemiddeld 25.000 klantenbezoeken per week.

    Er zijn stadsnetwerken in meer dan 40 centrumsteden verspreid over gans Vlaanderen: goed voor meer dan 500 beeldschermen!

    Benieuwd welke steden in jouw werkgebied Mijn Stad TV-schermen hebben?

    Download regiokaart

    Benieuwd welke handelszaken in welke steden een Mijn Stad TV-scherm hebben? Vraag er gerust naar bij onze media-adviseurs.

    Neem vrijblijvend contact op

    Tarieven: hoeveel kost adverteren op het Mijn Stad TV-netwerk?

    Adverteren op Mijn Stad TV kan vanaf €815, als je je budget enkel voor een (video)spot op de beeldschermen gebruikt. Versterk je jouw digitale schermcommunicatie met andere oplossingen van Roularta Local Media, zoals print of online advertising, dan kan je al proeven van Mijn Stad TV vanaf € 220 per campagne. Dit zijn de combinatiemogelijkheden:

    • Combineer Mijn Stad TV met Local Display Advertising voor een groter bereik in jouw regio.
    • Combineer Mijn Stad TV met De Zondag of DZ Magazine om jouw doelgroep te bereiken in een andere context: op het unieke, rustige zondagochtendmoment.

    Goed om te weten:

    • De opmaak van maximum één advertentie per campagne is inbegrepen.
    • Je advertentie wordt niet getoond op schermen in handelszaken die vergelijkbare commerciële activiteiten hebben.

    Download tarieffiche

    Deadlines: wanneer je advertentie aanleveren?

    Lever jouw materiaal aan ten laatste 3 werkdagen voor de start van jouw campagne op het netwerk van Mijn Stad TV.

    Technische specificaties: hoe groot en hoe lang mag je animatie zijn?

    Welk materiaal je precies moet aanleveren, hangt ervan af of je jouw advertentie laat opmaken door de creatieve ontwerpers van Roularta, of je zelf voor afgewerkt materiaal zorgt. De technische specificaties vind je in onderstaande materiaalfiche.

    Download materiaalfiche

    Dagmaat binnendeuren

    Sam Lepoutre, zaakvoerder
    Dagmaat op Mijn Stad TV

    Dagmaat voert herhaaldelijk campagne op Mijn Stad TV om meer bezoekers naar de showroom te trekken. Zo kunnen (potentiële) klanten kennismaken met het ruime gamma. In hun campagne leggen ze het accent op een persoonlijke aanpak.

    Ik word regelmatig herkend en aangesproken over mijn advertentie op de schermen van Mijn Stad TV!

    Omnishop Bossaert

    Rik Bossaert, zaakvoerder
    Omnishop Bossaert op Mijn Stad TV

    Omnishop Bossaert is een vaste waarde in regio Ieper, maar voor nieuwe inwoners was het nog niet zo duidelijk dat deze zaak veel meer aanbiedt dan enkel doe-het-zelfmateriaal. Met tweewekelijkse advertenties op Mijn Stad TV zette Omnishop Bossaert verschillende productcategorieën op een speelse manier in de kijker.

    Ik had nooit verwacht dat mensen me hierover zouden aanspreken!

    Auping boxsprings, bedden & matrassen

    Gwen Dooreman, Zaakvoerder Auping Antwerpen
    Auping Mijn Stad TV advertentie

    Auping Store organiseerde een stockverkoop om de toonzaal in Antwerpen te kunnen vernieuwen. Ze combineerden hun printcampagne in De Zondag met 2 weken visibiliteit op de beeldschermen van Mijn Stad TV en gebruikten daarvoor authentieke foto's uit de toonzaal.

    Heel wat klanten gaven aan dat ze via Mijn Stad TV de zaak bezochten, en we hebben echt veel toonzaalmodellen verkocht!

    Vragen? Vul het contactformulier in:

    zoek op onze website