Gemeente Meerhout vindt vlot kandidaten via slimme campagne

Gepost op 15/07/2025

Een zorgcoördinator vinden met de juiste ervaring én de juiste visie? Geen evidente opdracht. Laat staan twee. Toch slaagde Gemeente Meerhout erin om maar liefst 11 geschikte kandidaten te vinden dankzij een gerichte campagne samen met Roularta Recruitment. Het geheim? Een slimme mediamix, gecombineerd met een herkenbare visuele stijl.

Ervaring boven diploma

Gemeente Meerhout

Voor de gemeentelijke basisschool De Duizendpoot was Gemeente Meerhout op zoek naar twee zorgcoördinatoren: één voor het kleuteronderwijs en één voor de lagere school. Geen eenvoudige opdracht, want het profiel dat ze zochten was behoorlijk specifiek.

Gemeente Meerhout

"Voor deze functie was het vooral belangrijk dat de visie van de kandidaat aansloot bij die van onze school," legt Cindy Bulen uit, deskundige personeel bij Gemeente Meerhout. "We werken met een heel diverse groep leerlingen, met uiteenlopende achtergronden en specifieke zorgbehoeften. Dan heb je zorgcoördinatoren nodig die niet alleen de juiste ervaring hebben, maar ook echt geloven in onze aanpak."

Een strikt diploma was dan ook geen harde vereiste. "Ervaring in de zorg vonden we belangrijker dan een specifiek diploma", vult Cindy aan. “We wilden profielen die onze leerlingen écht kunnen ondersteunen én waarop onze leerkrachten kunnen terugvallen.”

Samen sterker: eigen kanalen + Roularta Recruitment

Voor veel vacatures rekent Gemeente Meerhout op hun eigen communicatiekanalen: de gemeentelijke website, app, infoschermen, lichtkranten, nieuwsbrief, intranet en de VDAB-pagina. “Die aanpak werkt meestal erg goed,” geeft Cindy aan.

Maar bij functies die moeilijker in te vullen zijn of als we breder willen rekruteren, doen we een beroep op Roularta Recruitment. Hun kanalen zijn niet alleen breed inzetbaar, maar spelen ook perfect in op lokale zichtbaarheid.

Voor deze campagne kozen ze bewust voor een combinatie van print en digitale kanalen:

De Zondag - Gemeente Meerhout

De Zondag (Kempenland): “Veel mensen halen op zondag verse pistolets en bladeren dan door de krant. Ook als ze de vacature zelf niet lezen, zien buren, vrienden of familie ze vaak wel. Die mond-tot-mondreclame werkt echt.”

Mijn Stad TV

Mijn Stad TV Mol: “De schermen hangen op drukbezochte plaatsen waar mensen staan te wachten. Je bereikt hen op het juiste moment. En de prijs-kwaliteitverhouding is gewoon erg goed.”

Meta ads

Meta Boost: een extra boost via sociale media in de regio rond de school.

Local Display Advertising

Local Display Advertising: een digitale aanvulling om het bereik nog verder uit te breiden.

We wilden maximale zichtbaarheid met een scherp budget, zegt Cindy. “Bij Roularta Recruitment vonden we daar echt mooie oplossingen voor.

Herkenbare advertentie met impact

Naast de kanaalkeuze werd ook aandacht besteed aan de vormgeving van de campagne.
“We kozen voor warme kleuren – oranje is onze huisstijl – en een warme foto die onze schoolvisie weerspiegelt,” licht Cindy toe. “Zo creëer je herkenbaarheid én straal je iets uit dat mensen aanspreekt.”

62 sollicitaties

Solliciteren

De resultaten spreken voor zich: 62 sollicitaties, waarvan er 49 aan de verwachtingen voldeden. Na een thuisproef bleven er 14 kandidaten over die uitgenodigd werden voor een gesprek.
“Dat we uiteindelijk 11 kandidaten konden selecteren uit deze procedure zegt alles,” stelt Cindy tevreden. “We waren aangenaam verrast door het aantal sterke kandidaten. En dat met een relatief beperkt campagnebudget.”

Een aanpak die werkt

Heidi Smeyers

Ook over de samenwerking met Roularta Recruitment was Cindy uitgesproken positief.
“Als ik Heidi van Roularta Recruitment contacteer, weet ik dat alles tijdig en correct geregeld wordt,” zegt ze. “Ik ben als enige verantwoordelijk voor alle vacatures van de gemeente en het OCMW. Dan is een betrouwbare partners als Roularta onmisbaar.”

Meerhout werkt al jaren samen met Roularta Recruitment. En dat blijven ze doen.

De campagnes zijn transparant, betaalbaar én succesvol. We krijgen telkens waar voor ons geld. Ik raad deze aanpak zeker aan andere lokale besturen aan.

Zaai vandaag, oogst na de zomer

 


 

Groeipakket Recruitment

Net daarom lanceerde Roularta Recruitment onlangs een specifiek groeipakket voor rekrutering, gericht op lokale besturen en organisaties die gericht en efficiënt willen aanwerven. Het pakket combineert print, digitaal en lokale zichtbaarheid – en dat tegen een opvallend scherpe prijs. Wat je krijgt? Een uitgekiende mix aan kanalen om jouw vacatures aan de juiste mensen te tonen.

Tijdens de zomer nemen mensen afstand van hun werk. Letterlijk en figuurlijk.  Dat maakt het het ideale moment om hen te raken met jouw vacatures.


Ontdek alle details hier

Vragen? Neem vrijblijvend contact op:

zoek op onze website