Local Display Advertising voor vastgoedprofessionals

Jouw online advertentie op de websites van sterke Roularta-titels

Met Local Display Advertising verschijnt jouw online advertentiebanner op de nieuwswebsites van populaire Roularta-titels. Je kiest zelf in welke regio's je banner getoond wordt, en kunt zelfs specifiek targetten op het segment lezersprofielen dat het meest waarschijnlijk is om te investeren in vastgoed.

Je kunt Local Display Advertising inzetten voor zowel inkoop als verkoop. Bij een inkoopcampagne zorg je voor een opvallende visual die in het oog springt bij de webbezoeker: zo creëer je awareness en bewaak je je top-of-mind positie. Wil je daarentegen een zeer concrete doelstelling nastreven, zoals inschrijvingen op een openhuizendag of traffic naar je pandenaanbod, dan kun je een duidelijke call-to-action voorzien naar je eigen website. 

Na afloop van de online banneringcampagne krijg je een gedetailleerd rapport, en natuurlijk kun je ook zelf via UTM-tagging je campagne opvolgen in Google Analytics.

    Waarvoor staat Local Display Advertising?

    Local Display Advertising betekent letterlijk 'lokaal adverteren op schermen':

    • Local: je bepaalt zelf in welke regio's de banner wordt getoond, in functie van jouw doelpubliek
    • Display: je advertentie verschijnt zowel op computer (laptop en desktop) als mobiel (tablet en smartphone)
    • Advertising: dat spreekt voor zich 😉

    Bereik: hoeveel en waar wordt je advertentie getoond?

    Hoeveel mensen wil je bereiken?

    Je online banner verschijnt gedurende een week, tot het gegarandeerde aantal impressies behaald is. Je kiest zelf vooraf hoeveel gegarandeerde impressies je koopt. Uiteraard kun je ook meerdere weken adverteren.

    Waar wil je mensen bereiken?

    In functie van jouw doelpubliek bepalen we  de geotargeting-zone, zodat je advertentie visibiliteit krijgt binnen jouw eigen werkgebied. Dit zijn de verschillende targeting zones waarin jouw advertentie kan verschijnen:

    Local Display Advertising geotargeting zones

    Wie wil je bereiken?

    Op basis van data bepalen onze algoritmes of een websitebezoeker binnen de juiste doelgroep valt om jouw advertentie te zien. Daarbij maken we gebruik van cookies die eerder vertoond online gedrag vastleggen of onthouden. Dezelfde werkwijze wordt door tal van bedrijven gebruikt, en verklaart hoe jij bijvoorbeeld steeds advertenties van een bepaald merk ziet verschijnen nadat je zelf dat merk eens had opgezocht in Google.

    Kies je voor Local Display Advertising op het specifieke segment 'Vastgoed & Bouwen', dan verschijnt je advertentie uitsluitend op de netwerken van Knack, Trends, Plus Magazine, ...: nieuwstitels met lezersprofielen die zeer waarschijnlijk (overwegen om te) investeren in vastgoed.

    Deadlines: wanneer je advertentie aanleveren?

    Lever jouw materiaal aan ten laatste 5 werkdagen voor de start van jouw Local Display Advertising campagne.

    Technische specificaties: hoe groot mag je advertentie zijn?

    Welk materiaal je precies moet aanleveren, hangt ervan af of je jouw advertentie laat opmaken door de creatieve ontwerpers van Roularta, of je zelf voor afgewerkt materiaal zorgt.

    Laat je jouw advertentie liefst opmaken door de professionele graphic designers van Roularta?

    Bezorg ons dan minstens 5 werkdagen voor de start van jouw campagne het nodige bronmateriaal:

    • URL naar de landingspagina
    • Start- en einddatum (een campagne loopt steeds van maandag t.e.m. zondag)
    • Geotargeting zone
    • Afbeelding(en)
    • Tekst

    Maak je zelf een afgewerkte animatie? Houd dan rekening met volgende technische specificaties:

    • Bestandstype: jpg of gif
    • Resolutie: 72 dpi
    • Animatie: max. 3 rotaties binnen max. 15 sec.
    • Formaten:
      • Large leaderboard: 840 B x 150 H px (max. 100 kB)
      • Mobile banner: 320 B x 100 H px (max. 70 kB)
      • Medium rectangle: 300 B x 250 H px (max. 100 kB)

    Vragen? Vul het contactformulier in:

    zoek op onze website