De Zondag groeit verder door tot multimediaal koepelmerk

Gepost op 02/12/2025

Het merk De Zondag wordt vanaf 7 december nog sterker én multimedialer. Alle bestaande initiatieven worden voortaan nadrukkelijker onder één groot koepelmerk gebundeld. Zo groeit De Zondag verder uit tot een herkenbaar en krachtig mediaplatform met een duidelijke structuur over print, digitaal en evenementen.

En natuurlijk hoort daar ook een volledig vernieuwde look bij. De Zondag wordt nog zichtbaarder, eigentijdser en toegankelijker voor lezers, partners én adverteerders. Het grootste weekblad van Vlaanderen verstevigt zo zijn positie als betrouwbaar merk en mediaplatform dat verschillende kanalen naadloos combineert. 

Bart Casteleyn, hoofdredacteur De Zondag:

Met deze vernieuwing maken we De Zondag klaar voor de toekomst. Onze gratis krant bestaat 25 jaar en we zijn in een kwarteeuw uitgegroeid tot een vaste waarde op zondag. Onze lezers verwachten van ons nieuws, boeiend leesvoer én inspiratie voor een fijne dag. We versterken die elementen in een krant die frisser oogt dan ooit. Met een podcast en ook nieuwe digitale initiatieven versterken we ons merk op een bijzondere manier. De Zondag blijft zo een uniek medium in Vlaanderen.

Eén koepelmerk met sterke kanalen

De Zondag koepelmerk

Initiatieven zoals DZ Magazine, DZ Jobs, Jobvillage, Nieuwbouwzondag en Renovatieweekend hoorden al onder de vlag van De Zondag. Die link wordt nu extra versterkt in branding en positionering. Ook Mijn Stad TV, actief in 73 steden, sluit aan als DZ out-of-home.


Met deze stappen bundelt De Zondag het bereik, community en zichtbaarheid van verschillende sterke kanalen in één multimediale structuur. Adverteerders en partners genieten voortaan nog beter van de kracht en het bereik van De Zondag op papier, online, evenementen én in het straatbeeld.
 

1. Print: de vertrouwde basis

Print blijft het hart van het merk als prominent onderdeel van het gezellige zondagse gezinsmoment aan de ontbijttafel. De vernieuwde krant vormt het grootste bereik én de sterkste hefboom voor zichtbaarheid.

De Zondag koepelmerk

De krant De Zondag

Elke zondag gratis beschikbaar via duizenden distributiepunten. De krant krijgt een frisse, eigentijdse vormgeving en meer ruimte voor eigen nieuws, inspirerende verhalen en toegankelijke ontspanning voor elk gezin. Print blijft zo hét kanaal voor beleving en verdieping, met een enorm bereik met 1,1 miljoen lezers.

De Zondag koepelmerk

DZ Magazine

Een waardevolle bijlage bij De Zondag boordevol duurzame lifestylecontent. In 2026 verschijnt DZ Magazine trouwens vijf keer, telkens met een thema dat inspeelt op lente, outdoor, vakantie, wonen en eindejaar. Ideaal voor sterke visuele awarenesscampagnes of inspirerende advertorials!

2. Digitaal: nog sterker aanwezig

De Zondag investeert stevig in nog meer digitale zichtbaarheid. Alle digitale producten worden gebundeld onder de sterke merkidentiteit van De Zondag.
 

De Zondag koepelmerk

dezondag.be

Het online platform met actualiteit en tips voor zondagse activiteiten. Vanaf 2026 met extra aandacht voor eigen nieuws, inspirerende verhalen en toegankelijke ontspanning voor elk gezin.

Online bladermodule

Een digitale uitbreiding waarmee de krant extra digitaal bereik krijgt bij lezers die vooral online consumeren. Goed voor adverteerders én lezers die De Zondag graag op tablet of smartphone doorbladeren.

De Zondag koepelmerk

DZ Jobs

DZ Jobs is het digitale jobplatform van De Zondag en richt zich vooral op latent werkzoekenden, naast actief werkzoekenden. Dankzij de sterke reputatie en het brede bereik van De Zondag bereikt het platform een breed en vooral relevanter publiek. Werkgevers kunnen er bovendien heel gericht lokaal en regionaal rekruteren, wat de kwaliteit van matches verhoogt.

De Zondag koepelmerk

DZ out-of-home

Het bestaande netwerk Mijn Stad TV, met maar liefst 850 schermenin 73 steden, wordt vanaf nu duidelijk gekoppeld aan het hoofdmerk, onder de naam DZ out-of-home. In drukbezochte handelszaken in en rond de stad zien winkelbezoekers gevarieerde content die de aandacht trekt. En dit op een uniek moment: terwijl ze aanschuiven in de rij of aan de toonbank. Een krachtig medium dat de aandacht van actieve consumenten grijpt op het juiste moment.

3. Evenementen

Op meerdere momenten doorheen het jaar spoort De Zondag zijn brede bereik aan tot een bezoek aan verschillende evenementen. Voor deelnemende bedrijven betekent dit: leads, leads en nog eens leads! Dankzij de uitgebreide redactionele dossiers hadden de events al een natuurlijke link met De Zondag. Die link wordt nu nog explicieter: visueel, inhoudelijk en strategisch.

De Zondag koepelmerk

DZ Nieuwbouwzondag

DZ Nieuwbouwzondag is ondertussen al meer dan 10 jaar een gevestigde waarde in de vastgoed- en bouwsector. Honderden nieuwbouwprojecten openen hun deuren voor duizenden bezoekers in het voor- en najaar. Met veel mediabuzz positioneert De Zondag Nieuwbouwzondag als dé inspiratiedag voor wie een woning of appartement wil kopen, wil investeren of wil bouwen op maat.

De Zondag koepelmerk

DZ Renovatieweekend

DZ Renovatieweekend richt zich op iedereen met renovatieplannen: van kleine aanpassingen tot volledige verbouwingen. Tal van bedrijven in de renovatiesector openen hun deuren voor wie renovatieplannen heeft. Gaat door elk voor- en najaar.

De Zondag koepelmerk

DZ Jobvillage

DZ Jobvillage is een laagdrempelige jobbeurs die jaarlijks duizenden kandidaten en bedrijven samenbrengt. Op 17 strategische locaties verspreid over Vlaanderen.

Sterke troeven voor adverteerders

Met De Zondag als koepelmerk zijn er alleen maar voordelen voor de adverteerders, met mogelijkheden over meerdere kanalen heen.

  • Versterkte zichtbaarheid

De schaal en bekendheid van De Zondag (1,1 miljoen lezers) wordt gecombineerd met digitale platformen, een nationaal out-of-home netwerk en evenementen.

  • Multimediale inzetbaarheid

Print, website, sociale media, evenementen en de digitale schermen van DZ out-of-home kunnen binnen één merkstructuur worden ingezet.

  • Lokaal bereik

Lokaal bereik was altijd een sterke troef van De Zondag, dankzij de vele regionale edities en de mogelijkheid om digitaal heel gericht te targetten. Dat blijft zo én wordt nu nog krachtiger.
 

De Gouden Croissant: feestelijke lancering voor lezers én adverteerders

De introductie van het vernieuwde koepelmerk wordt gevierd met een opvallende actie: De Gouden Croissant. Op zondag 7 december wordt in elke regionale editie één gouden croissant-sticker verstopt. De gelukkige vinders winnen een jaar lang gratis ontbijt op zondag.
De lancering is niet alleen een feestmoment voor lezers, maar ook voor adverteerders en distributiepartners. Logisch, want de extra aandacht rond deze editie zorgt voor verhoogde pick-up en sterke zichtbaarheid van alle advertenties in en rond het nummer van 7 december. 

Surf mee op de lanceringscampagne

Adverteerder? Profiteer dan van de interessante lanceringscampagne.

Adverteerdersactie

Wil je meer weten over het vernieuwd koepelmerk? Contacteer ons hieronder.

zoek op onze website